Iblandar man saker man aldrig gjort förrut, det kan vara vad som helst men vad det än är så blir jag alltid lika nervös, eller de är fel ord men spänd, förväntansfull? Förmodligen för att man är rädd att göra fel helt enkelt, som om det vore hela världen om man misslyckades.. ?! Konstigt de där, hur man kan ha så höga förväntningar på sig själv när mab aldrig har gjort saken förr.. Hur som helst.. Idag har jag provat att göra en ny sak.. Nämligen att göra köttbullar med gräddsås/brunsås. För som alla vet så tycker jag att det helt enkelt är äckligt.. Eller rättare sagt det faller mig absolut inte i smaken. Men min sambo tycker det konstigt nog är helt fantastiskt gott så idag har jag gjort en liten överraskning och stekt köttbullar och kokat potatis och gjort sås till. Så nu hoppas jag att han kommer tycka de är lite julafton här hemma. Visst han har själv sagt att om han vill ha köttbullar så kan han rulla sina egna köttbullar men jag tycker ju att bara för jag inte gillar det så ska ju inte han behövavara utan jämt.. Så ja hoppas de varken är för torra eller smakar konstigt 😃 har även konstaterat igen att det inte är min grej, så jag håller mig borta från det ett ta till helt enkelt 😃

Så önska mig lycka till och jag återkommer med resultatet! 😊

För att göra något som jag däremot gillar så blev det en burk med jordgubbssylt oxå! 



Kramar Tant Mia! 

Kommentera

Publiceras ej