Sitter i soffan och myser! VĂ€dret Ă€r helt fantastiskt Ă€n, tshirtvĂ€rme ute och strĂ„lande sol! Perfekt! 😃

Det Ă€r just nu i vĂ€tans tider pĂ„ middag. Det blir chiligulasch idag oc de lĂ€t ju som en bra idĂ© nĂ€r jag börja laga mat Ă€nda tills jag inser att det tar ju minst 1,5 timme att bli klart, vilket betyder jĂ€ttehungrig just nu! Men sĂ„ kan det gĂ„.. De blir vĂ€l mat sĂ„ smĂ„ningom.. Kanske.. 

Helgen har gĂ„tt i lugnets tecken. Vi har bara tagit det piano. Men vi lyckade till det bĂ„de fredag och lördag med middag ute bĂ„da dagarna! Superskönt och supermysigt! Sushi pĂ„ fredagen och indiskt pĂ„ lördagen, snacka om multinationell 😃 lördagen följde Ă€ven Jenny med och Ă„t en svĂ€ng. 

En sliten Nils.

Lördagen bestod för min del av stickning dĂ„ jag har börjat en stickkurs för att lĂ€ra mig mössa vantar och raggsocker. Trodde jag och mamma Linda skulle vara yngst, men vi var ungefĂ€r samma Ă„lder allihop. SĂ„ lördagen bestod av att sticka klart min mössa. MĂ„ste sĂ€ga att jag blev vĂ€ldigt nöjd, trodde inte att jag kunde sticka sĂ„dĂ€r och speciellt inte med strumpstickor! 😃 Perfekt! SĂ„ vi befann oss framför brasan hela dagen. Söndagen var det lite lite mer action. (Eller) vi tog hand om Ă€opeltrĂ€det som gĂ„tt sönder och tog reda pĂ„ alla Ă€pplen pĂ„ backen.. Ca 1 miljard.. Minst.. Och sĂ„ gjorde jag lite ny ringblomssalva dĂ„ den andra Ă€r slut. SĂ„ lite mer gjort mĂ„ste jag sĂ€ga, men jisses, vĂ€lbehövligt! 

Idag blir det ev svampplockning, men först ska vi se om det blir nĂ„gon mat idag eller inte.. 

Kramar Tant Mia!



Kommentera

Publiceras ej