Tusan.. Att jobba fem dagar varannan vecka gör att jag blir helt utslagen varannan vecka... Låter konstigt i mina egna öron, men så är det.. Efter att de med ryggen hittade in i mitt liv så är tyvärr inte min kropp gjord för femdagarsvecka... Det betyder att lördagen går åt till att sova på eftermiddagen och söndagen återhämta sig och måndag är man döden och tisdag har man fullt sjå att hålla sig vaken efter jobbet. Onsdagen brukar innebära en rejäl sovmorgon för att åter vara på bannan på torsdagen och så börjar de om sen igen.. Men de är sånt man får leva med tror jag och allt som oftast accepterar jag att de är så, men så finns de perioder då man bara tycker att de är pest och pina.. Idag är en sån vecka.. :P 

Förövrigt så funkar de ju alltsom oftast toppen och jag ska inte gnälla, då jag gillar läget. Men ibland måste man bara få ett litet moment.. Men jag har ju självklart kommit på ett och annat bra knep på att koppla bort.. Nämligen att göra något kreativt eller anstränga kroppen, de kallas nog undanmanöver. Göra något så man tänker på annat en sväng. Så igår var det en helt perfekt dag att baka bullar! Och lite egen jordgubbssylt :) 


Så igår ökade jag dosen och är i princip tillbaka på ruta ett. Men idag ska jag ist lära mig hur man stickar. Alltid trevligt med lite kvällskurser. Någon sa att för att veta hur en nybörjare känner sig på jobbet så är det bra att utsätta sig för något nytt själv. Så även om jag kan sticka lite lite så ska jag och mamma Linda lära oss lite mer! :D

Nu snabeldraken väntar... 

Kramar Tant Mia!

Kommentera

Publiceras ej